DASHBOARD

Bee's camera

Wednesday 22 January 2014

Kami Macam dah kenal 10tahun

Assalammualaikum, hye u alls!!! what did u think in this morning?? huhu Alhamdulillah rahmat Allah turun pagi-pagi. so best juga kalau berdoa waktu solat subuh pagi ni.... org kata Doa mudah dimakbulkan kalau kita berdoa ketika hari hujan....amin amin amin

hari ni aku nak update blog bersebab. sebab nya aku nak cerita pasal kawan-kawan yang aku baru kenal dari tempat kerja kat UMS recently lah. u know what, kiteorang macam dah lama kenal sebab everytime nak hang out mesti dengan diorang. wwwuuuuuu byk special pasal diorang ni tau.

mereka ini adalah golongan-golongan yang memahami isi hati kawan. mereka support dari belakang, cerita jak apa pun diorang tak akan bagi pandangan yang negatif!! fuhlamak mana nak cari kawan macam ni. mungkin sebab mereka berfikiran matang n dah agak berumur sedikit,..cewahhhh mature tu.

Honestly, i want to say that sangat jauh perbezaan kalau kita ada kawan waktu study and waktu kerja. tak percaya???? apa kata cuba cari kerja then dah jumpa kawan baru, u guys kenal-kenal lah dalam 2-3minggu. dapat bezakan tau..eh tak percaya. ok takpa suatu hari akan terbukti juga bahawasanya kata-kata ku bukan mimpi di siang hari heheehehe.

perbezaan waktu study, kita study bersama kawan-kawan, buat assignment pun bergroup mesti ada kawan. so waktu ingat nak study aje (makan, jalan ingat juga). Tapi kalau kerja pula ada sedikit fun lah, sebab kita tak perlu nak ingat fakta sangat n kebanyakan kemahiran. so tangan, kaki, badan, n otak yang bergerak. tapi tak semua kerja gitu ada certain lah.

apa yang best dengan diorang ni, tak kedekut. ala maklumlah dah bekerja mesti ada duit tapi tak juga kedekut kalau bab2 nak belanja kan. ikut turn lah spend2 tu..
kalau waktu study, seposen pun berkira. ala maklumlah study tak da duit, kalau ada pun mak bapak yang sponsor atau pinjaman PTPTN (tak payah nak temberang lah).

walaubagaimanapun, kita kena hargai sahabat kita walau buruk macam mana mereka sekalipun. mana lah tau satu hari kita susah diorang yang sudi datang tolong kita. So kawan kat mana2 pun tolonglah hargai. kalau tak jumpa pun keep in touch pun jadi lah. Sahabat itu penting sama macam family. mustahil kita dapat hidup di dunia ini tanpa orang lain, sangat mustahil. so renung2kan selamat beramal

na kongsi sikit gambar hang out kiteorang semalam:



Azran, ezzuan, wiwi





Artis kami Azran n wiwi





me n wiwi waiting for movie show (The lone survivor)




edit for them





roll model





perdana park at tanjung aru





3 of us



No comments:

Post a Comment

hye komenlah sikit, sikit je pun tak pe. thanx dear