DASHBOARD

Bee's camera

Tuesday 9 July 2013

ada apa dgn kucing? suka-suki

Assalammualaikum, wehh dah berhabuk@ berhapak kot blog aq ne. kali ni aq muncul kat blog nak duk cter kat korang ape yg fanatic2 sgt tntg kucing nie.. erm mesti pembaca2 semua ada kucing kat umah. mesti korang suka sgt jadikan diorang ni pet kesayangan korang an. same with me, aq memg fanatik giler2 dgn kucing sbb diorang nie boleh hilangkan stress aq bila balik umah. dulu mula2 aq pelihara kucing, bru seekor kowt. bila dah berjinak2 ngan pet ni, skrg kucing peliharaan aq dah mencecah 10 ekor. woww amazing but not surprised for those who like the cats. 10 ekor tu kira sikit tau, tpi enough-la  buat masa ni. aq tak tahan kalau diorang nak buang bahan buangan diorang merata-rata tempat. aq nie takde la cita2 nak jadi tukang angkat najis, tpi sejak dah berjinak2 dgn kucing ni, aq la mangsa utama kena angkat najis diorang.. awesome x aq..bahaahaa, xpe pahala kot.

let me introduce u allz my sweety pets- Meow (mengiau)


hah yg sebok duk atas almari tu namanya comel (colour puteh), yang seekor lagi namanya kiko (colour belang2). hah korang nampak x yg twins tpi xserupa tu.... kat blkg yg ada xda mustache tu namanya lala, yg ada mustache tu namanya adek....kiut seh nama dorang nie....ada lagi kot kucing aku yg len tpi semua bongkak n riak ( xnak amek gambar, asal nak amek gambar lari) bongkak la tu kan miahahahaha..
next time la aku g curi2 tangkap gambar dorang k, nnti aq post la lagi the rest of my cats.

back to the story....okay why i like the cats so much??
ada 10 sebab knp k antaranya:

1. aq suka bila dorang main lari2, ase macm nak lari juga join dorang tpi mana boleh. dorang boleh la aq tak sbesar dorang ( hehe)

2. aq suka bila nak bagi makan dorang. tem tu la aku mcm nenek sihir marah2 sbb dorang gget2 kaki aku (sakit tau, sampai kadang aku geram aku sepak. sedehhhh yer tem nak  makan aku buat mcm tu but i still said sorry to them, not so evil as what u expects). but they are very briliant, why i said so sbb lepas aku dah marah2 dorang senyap kejap then dorang balas balik kat aku smpai buat aku marah balik. maybe dorang xsuka aku membebel kot. lantak la korang

3. aku suka bila dorang dtg kat aku n manja2 kat aku. (manja ada sebab k) jgn tertipu hhaha

4. aku suka dorang ni sbb dorang mcm paham je ape aku ckp. kalau tem aku bad mood memg dorg tak nak dekat ngan aku, tpi bila aku mood tgah berbuak2 apy ermmm dtg la semua serbu aku. aku lebih suka berckp ngan kucing drpd ckp ngan manusia. sbb apa tau, sbb dorg lebih faham aku n senang je nak dgr ckp aku, tpi kalau manusia ni takleh langsung nak ckp baik2 (xsmua, sapa baik ngan aku. aku pun baik gak ngan org tu. don't worry la)

hah 4sbb je aku boleh bagi skarang...kalau nak tau selebihnya. jgn lupa baca entry aku yg seterusnya k
sie yew soun :)

No comments:

Post a Comment

hye komenlah sikit, sikit je pun tak pe. thanx dear